Twee mijlpalen en culturele bezigheden - Reisverslag uit Paphos, Cyprus van Sarah Dik - WaarBenJij.nu Twee mijlpalen en culturele bezigheden - Reisverslag uit Paphos, Cyprus van Sarah Dik - WaarBenJij.nu

Twee mijlpalen en culturele bezigheden

Door: Sarah

Blijf op de hoogte en volg Sarah

27 April 2015 | Cyprus, Paphos

Hoi!
Vorige week zondag ben ik naar het archeologisch park in Paphos geweest. Voor de ingang hadden ze allemaal plastic stoelen neergezet en was er een bandje aan het optreden. Het zag er gezellig uit, bij alle cafés maar ook naast het archeologische park, leuke contrasten. De hoogtepunten van dit park zijn de mozaïeken. Je loopt op houten vlonders en kijkt naar beneden om de mozaïeken te zien, wat gaaf dat dit allemaal bewaard is gebleven!

Vandaag een mijlpaal! Al de tweede. De eerste mijlpaal was dat ik weer ging hardlopen. De derde keer hardlopen ging helaas helemaal mis, het gevoel in mijn rechterbeen en voet verdween.. Links heb ik dit al eerder gehad, daar zijn hele verklaringen voor, maar rechts is nieuw. Ik mag pas weer hardlopen als ik al mijn gevoel weer terug heb dat duurt helaas al bijna een week. Dan de mijlpaal van vandaag. Vandaag zijn Kas en ik voor het eerst de hele berg op gefietst :D. BAM. Het is een hele stijle berg en op 2/3 gaat hij zo stijl omhoog dat we normaal altijd afstappen. Powerwomennnn

Sinds het begin dat wij in ons huisje wonen hebben wij een huiskat. De huiskat heet Lip/Lippie en is eigenlijk van de buren. Echter vindt hij onze stoel in de tuin veel lekkerder zitten dus is hij altijd bij ons te vinden. Lippie heeft zo’n raar koppie dat hij best leuk is (ik ben een hondenmens, absoluut geen katten, dus dit zegt wat). Maar helaas ben ik erachter gekomen dat ik allergisch ben en dat met mijn “niet-allergische astma” pff. Als de kat in de buurt komt zwelt mijn luchtpijp direct op en is het heel wat minder makkelijk ademhalen. Dus doei Lippie, ik kijk wel naar je vanaf de andere kant van het glas.

Afgelopen zaterdag zijn we naar Nicosia geweest! Nicosia, de hoofdstad, is de enige hoofdstad dat opgesplitst is in twee delen. Het Griekse gedeelte “mijn kant”, en het Turkse gedeelte. Het Griekse gedeelte heeft hele kleine gezellige straatjes met heel veel restaurants. Bij elk restaurant zaten er wel mensen. We vonden het moeilijk om 's middags een leuk restaurantje uit te kiezen, maar we kozen gelukkig goed. Ik had een lekkere salade met kip en Kas had quesadillas, een soort puntje met veel kaas (letterlijk vertaald betekent het “kaasdingetje” zie ik net hahah). Later op de middag zijn we naar het Turkse gedeelte gegaan. Bij de paspoortcontrole kreeg ik te horen dat ik niet op mijn pasfoto lijk, want op de foto had ik heeeele dikke lippen en een afro-amerikaanse neus en in het echt niet zulke dikke lippen en een schattig klein neusje, aldus de beste man. Maar die lieve meneer liet ons natuurlijk gewoon door, want m’n ogen en oorlellen klopten wel haha.
In het Turkse gedeelte zijn we naar een moskee geweest. Deze was gewoon open voor toeristen, heel vet. We deden netjes de schoenen uit en liepen naar binnen. Echter kwam een jongeman naar me toe of ik even mijn haar wilde bedekken, oeps. Of course, ik snel weer terug een doekje halen. Hij stak vriendelijk een duim naar me op. Toen we weer richting de uitgang liepen kwamen er twee meisjes aan, ook zonder hoofddoek, dus ik zei tegen hun dat ze een hoofddoek om moesten doen, ze zeiden oke, en liepen dom door. De jongeman kwam weer bij mij en zei tegen ons; dat wij als buitenstaanders meteen actie ondernemen en hun normen en waarden accepteren. Maar dat hun eigen volk dat vaak niet doet.. Wij waren anders en hij respecteerde ons.

Verder nog goed nieuws, het strandweer begint te komen!! Natuurlijk als wij moeten werken, maar dat maakt niet uit. De vertraagde zomer komt er eindelijk aan. Ik kan niet wachten. Nog even en ik lig met mijn handdoekje op het strand een kleurtje te krijgen.

Liefs

  • 27 April 2015 - 22:16

    Florence :

    Leuk verslag Sarah maar dat van het hoofddoekje valt mij een beetje tegen had gedacht dat je wel een enorme stola had meegenomen vanuit je prachtige huis in Paphos. Maar gelukkig liggen er hoofddoeken klaar voor dames die ze vergeten. Ga maar lekker op je handdoek op het strand bruin worden en genieten van het mooie weer heb je wel verdiend. Veel succes deze week. Dikke kus vanuit Hengelo

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sarah

Actief sinds 14 Maart 2015
Verslag gelezen: 404
Totaal aantal bezoekers 9515

Voorgaande reizen:

01 Mei 2015 - 13 Augustus 2015

Stage op Cyprus

Landen bezocht: