Papa, mama en Femke & een gestolen kanarie - Reisverslag uit Paphos, Cyprus van Sarah Dik - WaarBenJij.nu Papa, mama en Femke & een gestolen kanarie - Reisverslag uit Paphos, Cyprus van Sarah Dik - WaarBenJij.nu

Papa, mama en Femke & een gestolen kanarie

Door: Sarah

Blijf op de hoogte en volg Sarah

29 Juni 2015 | Cyprus, Paphos

Hoi!

Mijn ouders en zus zijn alweer ruim twee weken weg. Wat was het leukkk, ik mis ze nu alweer. In de twee weken tijd heb ik ze Paphos laten zien. De eerste dag ben ik met papa, mama en Femke naar een Cypriotische taverne geweest waar we vis en vlees meze aten (een soort tapas met allemaal verschillende Cypriotische gerechten, je kan de gerechten alleen niet zelf kiezen, dus het is een verassing, heel leuk). We zijn naar het archeologisch park geweest met de mozaïeken, gelukkig op een niet te warme dag, het is daar namelijk altijd zo heet. We hebben lekker onze meegenomen bammetjes onder een houten overdekking aan zee opgegeten jum. Fem en de parents vonden de mozaïeken heel indrukwekkend :D. We zijn naar Nicosia geweest, daar hebben we super lekker gegeten in het Turkse gedeelte. Een hele leuke man serveerde ons en we mochten van hem van alles proeven, heel gezellig. Verder zijn we nog naar Limassol geweest, naar de overdekte markt, naar het strand (maar natuurlijk), we hebben Cypriotische tapas gegeten met z’n vijven. Mijn ouders en zus hebben nog een safari gedaan, dezelfde als Reno en ik, vet leuk.

Donderdag 11 juni vertrokken mijn ouders en zus weer naar huis. De ochtend verliep iets anders dan verwacht. In plaats van rustig klaarmaken, ontbijten en uitzwaaien werd ik wakker geschreeuwd door twee jongens. Femke was al gedoucht en aangekleed en zei pff ze lijken wel dronken.. Er verder niet over nadenkend viel ik weer half in slaap. Tot mama schreeuwde; ze hebben je fiets! Bam, klaarwakker. Ik rende mijn balkon op en begon te schreeuwen, iets in de trant van; give it back you f*cking asshole. 1 jongen fietste rond op mijn fiets en de andere stond er dom bij. Ondertussen was papa op zijn sokken knetterhard erachteraan gerend (zoals de buurvrouw zei: he was just like a Thunderbolt), de jongen schrok zo hard dat hij bijna van de fiets flikkerde en papa de fiets kon grijpen, papa de held op sokken :). De lul. Hij is uiteindelijk gevlucht en de bewaking (die er na tien minuten was..) ging erachteraan.
Gelukkig is mijn kanarie nog in leven en ben ik alweer een aantal keren de berg opgevlogen.

Nog anderhalve maand, dan ben ik alweer thuis. Wat ik mis aan Nederland? Het weer, jazeker. Op Cyprus is het elke dag heet en elke dag benauwd. Ons kikkerlandje raakt al in paniek van een weekje hittegolf (een hitteplan, serieus?!), hier houdt die hittegolf al een paar maanden aan (en dan is het nog koud voor de tijd van het jaar). Zoals Savas, de chauffeur van de safari auto zei: “Cyprus is het slechtste land voor mensen met astma of andere longaandoeningen”. Als ik dat nou eerder wist haha. Maar toch, de zon ga ik ook missen, wanneer het hard waait is het best te doen.
Verder is Nederland zo schoon. Geen vuilniszakken die buiten liggen te stinken. Echter mag Nederland een voorbeeld nemen aan de openbare toiletten hier, wow super schoon en in elke stad zijn er meerdere te vinden, ideaal.
Genoeg gezeurd.
Nog even genieten van het zon, zee en strand leven.
Voor ik het weet is het voorbij.

xoxox

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sarah

Actief sinds 14 Maart 2015
Verslag gelezen: 1834
Totaal aantal bezoekers 9517

Voorgaande reizen:

01 Mei 2015 - 13 Augustus 2015

Stage op Cyprus

Landen bezocht: